položit dotaz Zobrazit archiv dotazů 2011-2012

V této rubrice se nepostupuje podle zákona č.106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů a na odpovědi není právní nárok.
Dále nebudou zodpovězeny dotazy:

  • obsahující osobní údaje jiných osob, než tazatele
  • je-li na stejný nebo podobný již zveřejněná odpověď
  • týkající se sousedských vztahů
  • na které lze nalézt odpověď na těchto webových stránkách (např. vyřizování dokladů nebo jiné životní situace)
  • o letopočtech výstavby nebo historii městských budov
  • majíci urážlivý a vulgární charakter
Zpět

Dynamické řízení semaforů

Dobrý den už mě opravdu velmi zlobíte s tvrzením dynamického řízení křižovatek. Proč tedy v neděli jedu od Karviné a kolem 14 hod. jedou křižovatky na světla a stojím na prostředních světlech cca 1 min. a světe div se nejede žádné auto. Takto si dynamické řízení tedy nepředstavuji.S pozdravem Krejčí

Odpovídá Benatzká Karína Ing. 09.05.2019 12:58

Pojem „dynamické řízení“ neznamená,že auta mají stále zelenou, a to ze všech směrů a vždy, když auto jede. Skutečností je, že změnou ve způsobu řízení oproti předchozímu stavu je, že původně byl pro průjezd koordinován směr od Karviné, což jistě vyhovovalo řidičům jedoucím od Karviné, ale dlouhodobě to již neodpovídalo současným poměrům dopravních intenzit. Nelze také zapomínat, že se v tomto případě jedná o dopravně svázanou trojkřižovatku, která musí zajistit koordinovaný průjezd ze směrů, kde je nejvyšší dopravní zátěž – v tomto případě z pod viaduktu, kde je silnější provoz než ve směru od Karviné. Teď je samozřejmě na místě reakce „o jaké zátěži se píše, když nikde nic nejelo“. Odpověď je jednoduchá – pokud jsou křižovatky opravdu tak prázdné, pak je na zvážení, zda pro tuto dobu SSZ nevypnout do režimu Přerušovaný žlutý signál a nemusí se čekat nikde a vůbec. To se ovšem nebude líbit jiným řidičům, kteří chtějí mít zajištěný bezpečný průjezd celým trojitým uzlem (o bezpečnosti chodců možná ani nemluvě). Z uvedeného tedy vyplývá, že „daní“ za bezpečnost účastníků silničního provozu jsou různě krátké čekací doby v některých (nekoordinovaných) směrech; v případě změny si budou stěžovat jiní řidiči. Dopravně závislé řízení přizpůsobuje délky signálu Volno jednotlivých signálních skupin intenzitě provozu v jednotlivých jízdních pruzích (reaguje v reálném čase), ovšem ale tak, aby byla zachována vnitřní koordinace mezi všemi třemi křižovatkovými uzly. Toto znemožňuje okamžité reakce na přijíždějící vozidla, jak to známe odjinud z nočního celočerveného provozu na průsečných křižovatkách. Dynamické řízení je maximálně efektivní, což znamená, že lokalita má maximální kapacitu při minimálních čekacích dobách. Systém dokonce vyhodnocuje i prostor křižovatek za účelem, zda má nebo nemá rozsvítit vyklizovací šipku, protože její neopodstatněné rozsvícení zbytečně snižuje kapacitu křižovatky – pokud vlevo odbočující vozidla dokážou odbočit v mezerách mezi protijedoucími vozidly, kterým musí dát přednost, vyklizovací šipka se nerozsvítí. Z výše uvedených důvodů se SSZ nemusí chovat několik cyklů po sobě stejně, což pochopitelně řidiče nutí k udržování pozornosti, jelikož v minulých dobách jezdili po paměti a podléhali mylnému pocitu, jak to je fajn. Že ale ve špičkách zbytečně čekali na signál Volno v průměru o cca 20 sec déle a vždy projelo stejné množství vozidel bez ohledu na množství aut čekajících v koloně, na to se již trochu zapomnělo, nebo to některým více vyhovovalo.


  • Povinné položky jsou označeny hvězdičkou

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com